7 گام برای طراحی برنامه ارائه محصول به بازار (Go-To-Market Plan)

بدون دسته

برنامه ارائه به بازار (GTM) همچون یک نقشه راه، تمام جزئیات نحوه تبلیغ و فروش محصول یا خدمات استارتاپتان را به گونه‌ای که به شما مزیت رقابتی پایدار بدهد، ترسیم می کند. آن را نباید به عنوان یک فرایند مجزا از کارهای شرکت خود ببینید بلکه باید در خلال تدوین استراتژی ها و جهت گیری […]

بیشتر بخوانید... >

استراتژی و برنامه ریزی ارائه به بازار (Go-To-Market) چیست؟

بدون دسته

اصطلاح “ارائه به بازار” (GTM) بارها و بارها توسط استارتاپ ها مطرح می شود. کارآفرینان از ابتدای راه اندازی استارتاپ خود دغدغه ارائه محصول یا خدمت خود را با مشتریان نهایی دارند و می دانند که این موضوع تکه مهمی از پازل موفقیت کسب و کار آنهاست. آنها باور دارند که یک ایده خوب، محصول […]

بیشتر بخوانید... >

اهمیت مدیریت محصول (Product Management) در استارتاپ ها

بدون دسته

به ادعای بسیاری از متخصصان و کارآفرینان، مدیریت محصول مهمترین بخش یک استارتاپ است. اصطلاح “محصول” هم به معنای محصولات تولیدی و هم ارائه خدمات است. بخش های دیگر سازمان مانند بازاریابی و فروش، مهندسی یا امور مالی نیز مهم هستند، اما بدون تیم توسعه که محصولی عالی و بدون اشکال ارائه دهد که مشتریان […]

بیشتر بخوانید... >

الفبای طراحی رفتار (Behavioral Design) برای استارتاپ ها

بدون دسته

مردم… عجیب و غریب هستند. به خصوص وقتی صحبت از اقتصاد و تصمیم گیری می شود. دانشمندان علوم رفتاری (از جمله اقتصاددانان و روانشناسان) از دیرباز مصرف گرایی، تصمیم گیری و حتی سطح شادمانی مردم را بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که رفتار بسیاری از مردم قابل پیش بینی نیست و […]

بیشتر بخوانید... >

چگونه یک ارزش پیشنهادی عالی (Value Proposition) برای موفقیت استارتاپمان بنویسیم

بدون دسته

شما دقیقاً دلیل عالی بودن برندتان را می دانید، اما آیا مشتریانتان هم این را می دانند؟ ارزش پیشنهادی یکی از مهمترین ارکان در معرفی استارتاپ شماست و به مشتریان می گوید که چرا آن ها باید شما را به جای رقبایتان انتخاب کنند. بسیاری از استارتاپ ها شعارهای بی معنی انتخاب می کنند، برخی […]

بیشتر بخوانید... >

راهنمای گام به گام تحلیل رقابتی (Competitive Analysis) استارتاپ ها-(قسمت دوم)

بدون دسته

در مقاله قبلی دو مرحله ابتدایی تحلیل رقابتی یعنی شناسایی رقبای احتمالی و درک قابلیت های استراتژیک هر یک از رقبا را با جزئیات معرفی کردیم. در این مقاله به گام های بعدی تحلیل رقابتی خواهیم پرداخت: 3. تحلیل تأثیر روندهای صنعت بر هر گروه  از رقبا بازارها پویا هستند و استراتژی استارتاپ شما نیز […]

بیشتر بخوانید... >

راهنمای گام به گام تحلیل رقابتی (Competitive Analysis) استارتاپ ها-(قسمت اول)

بدون دسته

تحلیل رقابتی (Competitive Analysis) چیست؟ تجزیه و تحلیل رقابتی (استراتژیک) اطلاعات رقبای استارتاپ شما را به طور مستقیم و غیر مستقیم جمع آوری و بررسی می کند تا استراتژی آن ها و نقاط قوت و ضعفشان را نسبت به استراتژی شما بهتر بشناسد. شما با تحلیل عملکرد رقبایتان در می یابید که آیا امکان دارد […]

بیشتر بخوانید... >

اهمیت اندازه بازار (Market Size) در رشد و توسعه کسب و کار و استارتاپ

بدون دسته

اندازه بازار معیاری است که در دنیای کسب و کار بسیار مورد بحث قرار می گیرد، اما اندازه بازار چیست و در واقع به چه معناست؟ تصورات غلط و سردرگمی های زیادی در مورد معنای واقعی این اصطلاح وجود دارد که می تواند منجر به تصمیم گیری اشتباه افراد یا عدم تحقق اهدافشان شود. از […]

بیشتر بخوانید... >

آشنایی با بهترین مدل های درآمدی (Revenue Model) برای استارتاپ ها

بدون دسته

مدل درآمدی چیست؟ مدل درآمدی بخش مهمی از مدل کسب و کار (Business Model) است که نشان می دهد چگونه یک استارتاپ از فعالیت های تجاری خود درآمد کسب می کند و چگونه هزینه های خود را پرداخت می کند. این مدل یکی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای اندازه گیری سوددهی، استراتژی قیمت […]

بیشتر بخوانید... >

برای راه اندازی استارتاپ به مدل کسب و کار (Business Model) نیاز داریم یا طرح کسب و کار (Business Plan)؟

بدون دسته

مدل کسب و کار (Business Model) چارچوبی است که برای طراحی استارتاپ شما استفاده می شود و نحوه درآمدزایی و کسب ارزش یک کسب و کار یا مجموعه استارتاپی را نمایش می دهد اما طرح کسب و کار (Business Plan) سندی است که توضیح می دهد چگونه یک کسب و کار به سودآوری می رسد […]

بیشتر بخوانید... >